- Leszek Hull
- Odsłony: 1627
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żyrakowie informuje, że przystąpił do realizacji Program Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2022, realizowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego, prosi o kontakt osoby zainteresowane uzyskaniem wsparcia i spełniające kryteria określone w Programie.
Program adresowany jest do
- dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o niepełnosprawności: o stopniu znacznym lub o stopniu umiarkowanym, lub traktowane na równi do wymienionych zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573)
Usługi asystencji osobistej mogą w szczególności polegać na pomocy asystenta w:
- wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;
- wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;
- załatwianiu spraw urzędowych;
- korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);
- zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej.
W czasie korzystania z usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 9, finansowane z innych źródeł.
Rodzaj usług i ich zakres godzinowy powinny być uzależnione od osobistej sytuacji osoby niepełnosprawnej, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności uczestnika Programu.
Z uwagi na krótki termin składania wniosków przez gminy (do 22 października 2021r.) określających skalę potrzeb w zakresie realizacji Programu prosimy osoby zainteresowane lub ich opiekunów o kontakt z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej tel: 14 6822 635 w terminie do 21 października 2021
- Leszek Hull
- Odsłony: 1324
PRACA SEZONOWA Z EURES - Europejski Urząd ds. Pracy (ELA) rozpoczął kampanię informacyjną pod nazwą Rights for all seasons / Prawa przez cały rok. Zwraca ona uwagę na potrzebę rozpowszechniania informacji nt. sprawiedliwych i bezpiecznych warunków pracy dla pracowników sezonowych, którzy zatrudniani są w krajach UE. EURES (Europejskie Służby Zatrudnienia) jest siecią współpracy publicznych służb zatrudnienia, wspierającą mobilność w dziedzinie zatrudnienia na poziomie międzynarodowym i transgranicznym, w krajach Unii Europejskiej oraz Norwegii, Islandii, Lichtensteinie i Szwajcarii. Sieć EURES ułatwia podejmowanie pracy w dowolnym państwie UE/EFTA a korzystanie z usług EURES jest bezpłatne oraz nie wymaga rejestracji w urzędzie pracy.
Szczegółowe informacje dostępne na stronie Urzędu Pracy w Debicy oraz na polskiej stronie EURES
- Leszek Hull
- Odsłony: 1339
Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną - z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
W tym roku wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start” będzie można składać
od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. tylko drogą elektroniczną. Wnioski będzie można przekazać online z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu „Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał ZUS. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe.
Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.
Obecnie wsparcie z programu „Dobry Start” otrzymuje ok. 4,5 mln polskich dzieci.
Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych www.zus.pl
- Leszek Hull
- Odsłony: 1229
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żyrakowie informuje, iż od dnia 9 czerwca 2021 r. nastąpiły zmiany dotyczące korzystania z elektronicznej formy Karty Dużej Rodziny. Obecne posiadacz Karty Dużej Rodziny, który jest osobą dorosłą, posiadającą ważny polski dowód osobisty bądź dziecko które posiada mLegitymację szkolną może skorzystać z jej elektronicznej wersji w systemie mObywatel (mKDR) . Tym samym przestała działać dotychczasowa aplikacja.
Jak dodać Kartę Dużej Rodziny do mObywatela?
- Upewnij się, że Twoja fizyczna Karta Dużej Rodziny jest ważna.
- Pobierz lub zaktualizuj aplikację mObywatel do najnowszej wersji. Znajdziesz ją w App Store lub w Google Play.
- Android: aplikacja mObywatel 3.0.2 (18.106) lub nowsza.
- iOS: aplikacja mObywatel 2.2.3 lub nowsza.
- Uruchom aplikację mObywatel.
- Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj Dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument - jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
- Z listy dokumentów wybierz Karta Dużej Rodziny
- Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej
- Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?
- Tak :potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.
- Nie: przejdź do kolejnego punktu.
- Sprawdź, czy Twoja karta została wyświetlona prawidłowo.
Jednocześnie informujemy, że zmianie uległy wnioski, które dostępne są w zakładce Karta Dużej Rodziny lub na stronie www.gov.pl, a także opłaty za wydanie Duplikatu Karty Dużej Rodziny oraz karty tradycyjnej, w przypadku gdy członkowi rodziny wielodzietnej, na jego wniosek, została już udostępniona karta elektroniczna i następnie wnioskuje on o wydanie formy tradycyjnej – na kwotę 10 zł .